بارسلونا

ساخت وبلاگ

با این وجود گفته می شود آبراموویچ تا زمانی كه گواردیولا قرارداد خود را با بارسلونا تمدید نكند، دست از گزینه نخست خود برای هدایت چلسی برنخواهد داشت

Pep Guardiola - Barcelona

حتی پیشنهاد های نجومی آبراموویچ و رقم جنجالی 100 میلیون پوندی هم باعث تغییر عقیده گواردیولا نشده است.

دستیاران آبرموویچ با برخی افرادی كه گواردیولا از آنها حرف شنوی دارد گفت و گو كرده اند ولی حرف های آنها و پیشنهاد دستمزد نجومی هم موجب نشده كه از این سرمربی كاتالان پاسخ مثبت بشنوند.

یكی از نمایندگان آبرموویچ در این باره به ساكرنت گفت:" این مذاكره هفته پیش و طبق روال معمول چنین مذاكراتی انجام شد و گفته شد كه گواردیولا می تواند مبلغ پیشنهادی خود را بگوید.

به گفته این نماینده، در چنین مواقعی بسیاری از افراد از خوشحالی از جای خود می پرند چون می دانند زندگیشان به لحاظ مالی تامین می شود ولی گواردیولا تاكنون تمایلی نسبت به چلسی نشان نداده است.


این منبع گفت:" ممكن است او نظر خود را تغییر دهد. سال پیش هم به گواردیولا پیشنهاد شده بود كه به چلسی بیاید ولی اكنون كه این پیشنهاد به او ارائه شده ، یك سال از قراردادش باقی مانده و بعید است كسی مانند گواردیولا قراردادش را ناتمام بگذارد، پس فعلا شانسی نیست.

وی احتمال داد كه گواردیولا با باشگاه بارسلونا برای تمدید قراردادش وارد مذاكره شود.

این منبع در پاسخ به این سوال كه چه كسی سرمربی چلسی خواهد شد؛ گفت: باشگاه چلسی باز هم برای جذب گواردیولا تلاش خواهد كرد. اگر با گواردیولا به طور مستقیم تماس گرفته نشود ؛ بعید نیست كه باشگاه بارسلونا بر شیپور اختلاف میان دو طرف بدمد. این ها اقتضائات صنعت فوتبال است.

به گفته وی، آبراموویچ تا زمانی كه گواردیولا قرارداد خود را با بارسلونا تمدید نكند؛ دست از گزینه نخست خود برای هدایت چلسی برنخواهد داشت.

گواردیولا كه زبان انگلیسی را به خوبی صحبت می كند؛ مورد علاقه برخی دیگر از باشگاه های مطرح لیگ برتر انگلیس مانند آرسنال و منچستریونایتد نیز هست.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 219 تاريخ : سه شنبه 15 فروردين 1391 ساعت: 7:18

یک برد خانگی بعد از تساوی بدون گل دوتیم در سن سیرو، کافی است تا بارسا بتواند خود را به جمع 4 تیم برتر اروپا برساند

Mix Barcelona-Milan


بعد از تساوی دو تیم در دیدار رفت، بارسلونا در دیدار شنبه شب خود در رقابتهای لالیگا به تعدادی از بازیکنانش در مصاف با اتلتیک بیلبائو (که با برد 0-2 بارسا به پایان رسید) استراحت داد. انتظار می رود که کارلس پویول در دیدار امشب نوکمپ به ترکیب آبی اناری ها بازگردد و در کنار جرارد پیکه در خط دفاعی قرار بگیرد.

چابی ممکن است نتواند در این بازی برای بارسا به میدان برود. البته ساعاتی قبل از آغاز بازی ،مورد تستهای پزشکی نهایی قرار خواهد گرفت ولی او دچار گرفتگی عضلانی شده ولی در صورتی که نتواند برای بارسا به میدان برود، تیاگو جای او را خواهد گرفت. اریک آبیدال و داوید ویا هم قادر به همراهی بارسا دراین بازی نخواهند بود.
آدریانو بعد از سپری کردن مصدومیت در دیدار با اتلتیک به ترکیب تیمش بازگشته و انتظار می رود که پپ گواردیولا سسک فابرگاس را هم بعد از پشت سرگذاشتن محرومیت از ناحیه کمر در اختیار داشته باشد. از همین رو رقابتی حساس را با پدرو برای قرار گرفتن درکنار لیونل مسی که در دیدار رفت به خوبی توسط بازیکنان میلان مهار شده بود و الکسیس سانچس خواهد داشت.

از سوی دیگر ماسیمیلیانو الگری، مربی میلان امیدوار بود تا بتواند مارک فان بومل را که از حضور در بازی رفت محروم بود در اختیار داشته باشد ولی این بازیکن 34 ساله در نهایت به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم الگری نشد

تیاگو سیلوا، هنوز به خاطر مشکل عضلانی از میادین ورزشی به دور است و از همین رو الساندرو نستا مجددا و بعد از نمایش خوبی که در سن سیرو مقابل بارسا داشت، به ترکیب روسونری بازخواهد گشت
خبر خوبی که در رختکن روسونری به گوش می رسد، بازگشت پاتو است که در دیدار دو تیم در مرحله گروهی در نوکمپ در ثانیه های ابتدایی بازی دروازه بارسا را باز کرد. او بعد از سفر پزشکی ای که به آمریکا داشت، بهبود یافته و می تواند تیمش را همراهی کند. شنیده می شود که او قادر است برای میلان به میدان برود و البته احتمالا نیمکت نشین خواهد بود و زلاتان و روبینیو درترکیب اصلی تیمشان قرار خواهند گرفت.



آیا می دانستید؟
  • بارسلونا از اکتبر سال 2009 به بعد در بازیهای اروپایی و در خانه شکست نخورده و آخرین شکست آنها باخت 1-2 مقابل روبین کازان بود
  • بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل به اتمام رسید و این اولین باری بود که شاگردان گواردیولا در سی دیدار اخیرشان در اروپا به این نتیجه دست یافتند.
  • اگر مسی در این بازی به گل برسد، رکورد به ثمر رساندن 12 گل در یک تورنمنت لیگ قهرمانان اروپا را خواهد شکست . او درحال حاضر در کنار رود فان نیستلروی، با رکورد این اسطوره هلندی برابری می کند.
  • میلان تاکنون و در رقابتهای اروپایی مقابل بارسا به 4 برد، 5 تساوی و 5 شکست دست یافته.
  • شاگردان الگری در رقابتهای این فصل هنوز نتوانسته اند تا دردیدارهای خارج از خانه به پیروزی برسند و سه تساوی و یک شکست را در کارنامه شان ثبت کرده اند.
  • روسونری در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 1994 و در آتن موفق شد تا بارسا را با نتیجه 0-4 شکست دهد.
بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 228 تاريخ : سه شنبه 15 فروردين 1391 ساعت: 12:27

مهاجم میلان که یک فصل در بارسا توپ زده معتقد است که مسی بهترین بازیکن دنیاست

Zlatan Ibrahimovic - Milan (Getty Images)

زلاتان ایبراهیموویچ مهاجم سوئدی میلان معتقد است که تفاوت اصلی بین لیونل مسی و کریستیانو رونالدو این است که مسی یک فوتبالیست ذاتی است و رونالدو درخشش خود رااز تمرین کردن فراوان به دست آورده

این ستاره سوئدی که در فصل 10-2009 در کنار لیونل مسی توپ می زد معتقداست که گرچه رونالدو بازیکن شگفت آوری است ولی تلاش و تمرین فراوان او را به اینجا رسانده

زلاتان در صحبتهایی به تی وی 3 گفت:« مسی سرشار از مهارت و استعداد است ولی کریستیانو رونالدو، ثمره تمرینات فراوان است.»

البته مهاجم میلان معتقد است که شاید کریس رونالدو در مقایسه با مسی بازیکن کامل تری باشد، ولی مسی که با یک پا مهارت فراوانی دارد را بهترین بازیکن دنیا می داند.

ایبرا ادامه داد:« مسی به پای راستش نیازی ندارد. او فقط از پای چپش استفاده می کند و با این وجود بهترین بازیکن دنیاست. تصور کنید که او از پای راستش هم استفاده می کرد. در آن صورت میلان واقعا به مشکلات اساسی برمی خورد.»

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 220 تاريخ : سه شنبه 15 فروردين 1391 ساعت: 17:47

Adriano Galliani - Milan

آدریانو گالیانی مدیر ورزشی آث میلان اعلام کرده است که بسیار خوشحال می شود که ستاره آرژانتینی بارسلونا را در ترکیب روسونری مشاهده کند ، اما این امر به خاطر دل بستگی مسی به بارسا هیچ گاه محقق نخواهد شد.

مدیر ورزشی میلان در حالی که تیمش در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مصافی سخت و نفس گیر با بارسلونا داشت ، اعلام کرد که :« شرایط برای حضور مسی در سن سیرو شرایط مهیا است و من به او پیشنهادی برای حضور در سن سیرو داده ام اما نباید فراموش کنیم که او هیچ گاه بارسلونا را به بهای حضور در باشگاهی دیگر ترک نخواهد کرد.»


حضور مسی در سن سیرو و برتن کردن پیراهن میلان شاید بزرگ ترین اتفاق برای روسونری باشد که امری غیر ممکن به نظر می رسد.

گالیانی در مصاحبه با موندو دپورتیوو اعلام کرد :«من همه شرایط و درخواست های مسی را برای حضور در میلان خواهم پذیرفت و برای او تمامی موانع را بر طرف خواهم ساخت اما با همه این موارد حضور او غیر ممکن به نظر می رسد. او یکی از اسطوره های تکرارنشدنی باشگاه بارسلونا است و از حضور در نیوکمپ احساس رضایت دارد. به این ترتیب به نظر می رسد او با پیراهن بارسا از فوتبال خداحافظی نماید.امیدوار هستم که تابستان امسال به ایالت کاتالان سفر کنم ، اما بدون ترید هیچ گونه مذاکره ای بر سر تیاگو سیلوا با باشگاه بارسلونا نخواهم داشت. روسونری به هیچ وجه به سیلوا اجازه ترک این باشگاه را به مقصد باشگاه دیگر نخواهد داد.»

گالیانی در ادامه از احتمال حضور سیدو کیتا در سن سیرو خبر داد و اعلام کرد که ملی پوش اهل مالی بسیار امیدوار است که در تابستان امسال چالش جدیدی را آغاز نماید و در تیمی حضور داشته باشد که از قرارگیری خود در ترکیب اصلی اطمینان لازم را داشته باشد:«او می تواند برای تیم ما گزینه بسیار مناسبی باشد ، اما با این حال ما بر روی هیچ گزینه ای از تیم بارسلونا بطور جدی متمرکز نشده ایم و تا تابستان صبر خواهیم کرد.ما در حال حاضر به رقابت خود با بارسلونا در لیگ قهرمانان فکر خواهیم کرد.»

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 230 تاريخ : چهارشنبه 16 فروردين 1391 ساعت: 12:4



بقیه تو ادامه مطلب...

EXrozblog.comEX







بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 218 تاريخ : چهارشنبه 16 فروردين 1391 ساعت: 12:7

بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید اما دو گل مسی و و تک گل اینیستا به آبی و اناری ها کمک کرد تا برای پنجمین فصل پیاپی راهی مرحله نیمه نهایی چمپیونزلیگ شوند.

Lionel Messi (B) - Barcelona-Milan - Champions League (Getty Images)

لیونل مسی، مهاجم بارسا، از پیروزی 3-1 تیمش مقابل میلان اظهار رضایت کرد.

بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید اما دو گل مسی و و تک گل اینیستا به آبی و اناری ها کمک کرد تا برای پنجمین فصل پیاپی راهی مرحله نیمه نهایی چمپیونزلیگ شوند.

ستاره آرژانتینی تایید کرد که میلانی ها شب سختی را برای آنها رقم زدند اما هم تیمی هایش را به خاطر کسب پیروزی مورد ستایش قرار داد.

او در گفتگو با سایت یوفا گفت:" می دانستیم که دیدار دشواری خواهیم داشت. مسئله مهم این بود که ما می دانستیم چطور از قدرت مان استفاده کنیم و به همین دلیل توانستیم به پیروزی رسیدیم و راهی مرحله بعد شدیم.

میلان بازیکنان خوبی دارد. آنها کیفیت شان را در رقابت های سری آ و چمپیونزلیگ بار دیگر نشان دادند.

مانند دیدار رفت، این دیدار هم دشوار بود اما ما خوب کار کردیم و توانستیم به نیمه نهایی برسیم."

بارسا در مرحله بعد چمپیونزلیگ مقابل برنده دیدار تیم های چلسی- بنفیکا قرار خواهد گرفت.
بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 245 تاريخ : پنجشنبه 17 فروردين 1391 ساعت: 0:12

مسی در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ مقابل میلان، بعد از موقعیت هایی که کوئنکا و تیو از دست دادند، بر سر آنها فریاد زد.

Isaac Cuenca, Barcelona

ایساک کوئنکا، مهاجم بارسا، تاکید کرد که مشکلی با لیونل مسی ندارد.

مسی در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ مقابل میلان، بعد از موقعیت هایی که کوئنکا و تیو از دست دادند، بر سر آنها فریاد زد.

اما کوئنکا معتقد است این جزئی از فوتبال است که یک بازیکن به حرکات هم تیمی هایش واکنش نشان بدهد.

او در گفتگو با نشریه آ. اس گفت:" فکر می کنم این کاملا طبیعی است که ما بعضی اوقات از یکدیگر اندکی عصبانی شویم. خب، ما یکدیگر را تصحیح می کنیم تا بهتر بازی کنیم به جای اینکه عصبانی شویم.

این به ما کمک می کند تا بهتر شویم و مراقب باشیم تا در بهترین فرصت توپ را به هم تیمی های مان برسانیم.

طبیعی است که وقتی می دوید و منتظر پاس هستید اما هم تیمی های تان شما را نمی بینند، اندکی ناراحت شوید."

بارسا این هفته در لا لیگا مقابل ساراگوسا قرار خواهد گرفت.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 212 تاريخ : جمعه 18 فروردين 1391 ساعت: 12:22

مدافع اسپانیایی در بازی با میلان مصدوم شد و برای احتیاط بیشتر در بازی شنبه شب بارسابه میدان نخواهد رفت

Gerard Piqué - Barcelona

جرارد پیکه، مدافع باشگاه بارسلونا در دیدار شنبه شب تیمش مقابل ساراگوسا غایب خواهد بود

طبق گزارش منتشره در روزنامه آ.اس این ستاره اسپانیایی که در بازی برگشت تیمش مقابل میلان در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا دچار گرفتگی عضلانی شده بود، اکنون به روزهای اوج بازگشته ولی پپ گواردیولا ترجیح می دهد تا درمورد او ریسک نکند و برای احتیاط بیشتر به پیکه استراحت داده است

درغیاب پیکه، آدریانو در کنار ماسچرانو در قلب خط دفاع بارسا قرار خواهند گرفت .

بارسلونا درحال حاضر با شش امتیاز فاصله نسبت به رئال صدرنشین دررده دوم جدول لالیگا قرار دارد و ساراگوسا تیم هجدهم جدول است.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 201 تاريخ : جمعه 18 فروردين 1391 ساعت: 18:22

با توجه به اینکه دو تیم تا پیش از ال کلاسیکو، دو بازی باید انجام دهند، ممکن است بعضی از این بازیکنان با گرفتن اخطار در اولین بازی، مشکلی برای حضور در ال کلاسیکو نداشته باشند.

Cristiano Ronaldo se lamenta - Real Madrid vs Valencia

کریس رونالدو، ویکتور والدس و چند بازیکن کلیدی رئال و بارسا در خطر از دست دادن دیدار حساس ال کلاسیکوی پیش رو هستند.

در تیم بارسا ویکتور والدس، سیدو کیتا، الکسیس سانچس و تیاگو آلکانتارا چهار اخطاره هستنند و در صورتی که یک کارت زرد دیگر دریافت کنند، برای یک جلسه از همراهی تیمش ان محروم خواهند شد.

در تیم رئال نیز کریس رونالدو، ژابی آلونسو و فابیو کوئنترائو خطر از دست دادن دیدار حساس ال کلاسیکو که 12 روز دیگر برگزار می شود را احساس می کنند.

با توجه به اینکه دو تیم تا پیش از ال کلاسیکو، دو بازی باید انجام دهند، ممکن است بعضی از این بازیکنان با گرفتن اخطار در اولین بازی، مشکلی برای حضور در ال کلاسیکو نداشته باشند.

البته مطمئنا کمیته انظباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا به دقت این دیدارها را زیر ذره بین خواهد گرفت تا بازیکنان دو تیم تعمدا اخطار نگیرند.

فصل گذشته ژابی آلونسو و سرخیو راموس در لیگ قهرمانان به توصیه مورینیو کارت زرد گرفتند و یوفا برای همه آنها جریمه هایی در نظر گرفت.

رئالی ها در دو دیدار آینده با اتلتیکو مادرید و اسپورتینگ خیخون روبرو خواهند شد و بارسا با ختافه و لوانته بازی خواهد کرد.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 235 تاريخ : سه شنبه 22 فروردين 1391 ساعت: 0:26

چابی ارناندس در دقیقه 16 بازی بارسلونا و ختافه دروازه حریف را گشود اما داور گل را نپذیرفت.

Gol fantasma Xavi Heández vs Getafe - FC Barcelona

در دقیقه 16 بازی بارسلونا و ختافه بود که به نظر می‌رسید چابی ارناندس دروازه حریف را باز کرده، اما داور این گل را نپذیرفت.

لیونل مسی پاسی عالی به چابی داد و او با ضربه‌ای بسیار دقیق توپ را به سمت دروازه زد، اما دیاس تلاش کرد توپ را از روی خط برگشت دهد. البته تصاویر نشان می‌دهد که توپ در واقع از پشت خط دروازه برگشت داده شد و بارسا باید بسیار زودتر از دقیقه 44 – که لیونل مسی گل زد – به گل دوم خود می‌رسید و نتیجه را دو بر صفر می‌کرد. گلی که اگر زده می‌شد شاید نتیجه‌ای شگفت‌انگیز رقم می‌خورد.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 233 تاريخ : چهارشنبه 23 فروردين 1391 ساعت: 12:2

من درحال پشت سرگذاشتن فازهای نهایی بهبود هستم و پایم هر روز بهتر و بهتر می شود. انگیزه های زیادی برای بازی کردن دارم

David Villa - Barcelona

داوید ویا،مهاجم مصدوم باشگاه بارسلونا روز پنجشنبه در مراسم معارفه کتابی شرکت کرد و ازاین فرصت استفاده کرد تا درمورد روزهای سخت مصدومیت صحبت کند. او اعلام کرد که هنوز راهی طولانی پیش روی او باقی مانده.

این مهاجم اسپانیایی، نه تنها تصویرش را دراختیار کتاب« رلاتوس» قرار داده،بلکه مقدمه این کتاب راهم نوشته. سودهای عاید از فروش این کتاب درموسسه خیریه ای برای مبارزه با سرطان در جوانان مصرف خواهد شد.

داویدویا که باشدت به انگیزه به نظر می رسد:«من درحال پشت سرگذاشتن فازهای نهایی بهبود هستم و پایم هر روز بهتر و بهتر می شود. انگیزه های زیادی برای بازی کردن دارم.هرچند که راهی طولانی پیش روست و باید این راه را طی کرد.»

ویا درمورد شانس قهرمانی بارسا در رقابتهای این فصل گفت:« تیم ما باید ببرد و منتظر بماند. تیم ما انگیزه های فراوانی دارد.»

David Villa, en la presentación del libro

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 250 تاريخ : جمعه 25 فروردين 1391 ساعت: 15:44

مربی بارسا در پایان دیدار تیمش مقابل لوانته در کنفرانس خبری شرکت کرد

Pep Guardiola - Barcelona

پپ گواردیولا مربی جوان بارسلونا از مشکلاتی که تیمش در مصاف با لوانته با آنها روبرو می شد، مطلع بود. او درپایان دیدار شنبه شب مقابل لوانته که با برد 1-2 بارسا به اتمام رسید به خبرنگاران گفت:« زمان برای صحبت کردن درمورد رئال وجود خواهد داشت. بازی با لوانته بازی ای بود که می خواستیم کارش را تمام کنیم. لوانته یکی از بدترین تیمهایی است که می توان مقابلش قرار گرفت. آنها در خط دفاعی کاملا منسجم هستند. کنه به خوبی مقابل توپهای ما مقاومت می کرد و آنها در ضد حملات هم خیلی خوب بودند. بازیکنان لوانته درفضا خیلی خوب بازی می کردند. آنها یکی از بهترین تیمهای این لیگ هستند. ما به گل فوق العاده ای دست یافتیم. پنالتی هم کم و بیش پنالتی بود ودرنهایت نتیجه خوبی به دست آمد.»


گواردیولا از بازی چابی ارناندس متعجب بود و درباره او گفت:« چابی سرتاپا تاکتیک خالص است.»

بارسا فرصتهای زیادی برای گلزنی دراین بازی نداشت و پپ دراین باره توضیح داد:« ما نتوانستیم خیلی توپ را کنترل کنیم. فرصتهای بارزی برای گلزنی نداشتیم ولی از همان فرصتهایی که داشتیم نهایت بهره را بردیم. پیشی گرفتن از بازیکنان لوانته کار آسانی نبود. کوئنکا به خوبی بازی را باز می کرد و آندرس هم همین طور. بعد از گل تساوی، ما آرامش بیشتری به دست آوردیم.بازی کردن مقابل چنین تیم هایی خیلی سخت و پیچیده است.»

طبق گزارش منتشره در روزنامه مارکا،پپ درادامه درمورد عملکرد دو بازیکن صحبت کرد؛ الکسیس و ماسچرانو: « ما دراین بازی یک غایب مهم داشتیم که آبیدال بود. وظیفه او را ماسچرانو بردوش گرفته بود. وظیفه ای که فشار زیادی را متحمل شده و تمرکز زیادی را می خواهد.این یکی از ویژگی های خوب آبیدال است. آدریانو بیش از هرزمان دیگری درترکیب تیم بازی می کند.او از منابع فوتبالی خوبی برخوردار است. در نهایت الکسیس هم دراین بازی حضور خوبی درمحوطه جریمه حریف داشت.»

حالا بارسا باید خودش را برای بازی شنبه شب مقابل رئال آماده کند. گواردیولا دراین باره گفت:« من همیشه گفته ام. در سالهای اخیر ما در لالیگا به قهرمانی رسیده ایم ولی می توانستیم جام قهرمانی را هم از دست بدهیم. شرایط امسال مرا اندکی به یاد سال اول حضورم روی نیمکت مربیگری بارسا می اندازد که با 4 امتیاز برتری به برنابئو رفتیم. الان شرایط برعکس است. راستش را بخواهید ما باید به بازی چلسی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم فکر کنیم. درهر صورت شرایط ساده است: تیمی که ببرد، قهرمان است. همین.»

لوانته تیمی بود که رئال را شکست داده بود. گواردیولا دراین باره گفت:«لوانته تیمی پرتلاش است. رئال دراینجا باخته بود. آنها قدرتمند هستند و تجربه زیادی دارند. بازیکنان جناحی لوانته خیلی تهاجمی هستند و بوتلیو و والدو هم تلاش زیادی دارند.اینکه لوانته درحال حاضر دراین موقعیت از جدول قراردارد اتفاقی نیست. اگر آنها در مولینون به پیروزی رسیده بودند، الان برای کسب مجوز صعود به لیگ قهرمانان اروپا می جنگیدند. احساس می کنم که باید مقابل حریف قدرتمندی قرار بگیریم. برای غلبه بررئال باید خیلی خوب بازی کنیم.می دانستم که منتظر هستید که این جمله را بگویم : الان قهرمانی درلالیگا کمتر غیرممکن است.»

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 240 تاريخ : يکشنبه 27 فروردين 1391 ساعت: 20:39

ستاره باتجربه چلسی از رویارویی تیمش با بارسا می گوید

FA Cup - QPR vs Chelsea, John Terry

جان تری، کاپیتان چلسی در آستانه دیدار تیمش مقابل بارسا در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان با روزنامه اسپانیایی «آ. اس» به گفت‌وگو نشسته است. از نظر او بارسا غیرقابل مهار نیست اما تیمی است که می‌تواند حریف را تکه‌تکه کند.

*وقتی معلوم شد که باید در نیمه‌نهایی جلوی بارسا بازی کنید، چه حس و حالی در تیم به‌وجود آمد؟

شور و هیجان زیادی در تیم به‌وجود آمد. از این که جلوی حریفی بازی می‌کنیم که 4 یا 5 سال است جزو بهترین‌های دنیاست، خیلی خوشحالیم. در حالی با آنها روبه‌رو می‌شویم که تیم شرایط خوبی دارد و داریم در بازی‌ها نتایج خوبی می‌گیریم.


*بازی‌های قبلی می‌تواند انگیزه‌ای برای تیمتان در این دیدار باشد؟

به هیچ‌عنوان. آن بازی‌ها مربوط به گذشته بوده‌اند. نگاهمان همیشه باید رو به جلو باشد.

*وضعیت مصدومیتت چطور است؟

نمی‌خواهم حتی یک بازی را هم از دست بدهم. کادرپزشکی به من کمک می‌کند که در هر بازی چطور به بهترین شکل تمرکز کنم و دردم را فراموش کنم.

*از بازی در برابر مسی می‌ترسی یا برعکس برایش اشتیاق داری؟

این یکی از آن موقعیت‌هایی است که می‌توانی از آن نهایت لذت را ببری و بعد هم برای بچه‌هایت تعریف کنی که مقابل چنین کسی بازی کرده‌ای. بچه‌های من عاشق مسی هستند و من هم به آنها گفته‌ام که خودشان را آماده کنند که دارم می‌روم جلوی او از تیمم دفاع کنم. این که فوتبال حال حاضر دنیا، نابغه‌ای مثل او دارد، واقعاً خوشایند است. روزی که فوتبال را کنار بگذارم به کارنامه کاری‌ام و به فیلم بازی‌هایم نگاه خواهم کرد و شبی که جلوی مسی، یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ایستاده‌ام را به یاد خواهم آورد. از این موضوع مثل یکی از شاهکارهای زندگی‌ام یاد خواهم کرد. مسی برای من یکی از بزرگان تاریخ است. او آدم شگفت‌انگیز و انسان بزرگی است. وجود کسی مثل او برای ورزش دنیا افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

*از نظر تو این سؤال می‌تواند معنی داشته باشد: «چطور می‌شود مسی را متوقف کرد؟»

او یک جادوی تمام‌عیار است. فقط به شکل گروهی است که می‌شود جلویش را گرفت. ما پیش از این در استمفوردبریج نشان داده‌ایم که این کار امکان‌پذیر است.

با این حال خیلی خوب می‌دانم که اگر به‌خوبی از عهده این کار برنیاییم، بارسایی‌ها تکه‌تکه‌مان خواهند کرد.

*بعضی از بازی‌های چلسی مقابل بارسا واقعاً درخشان بوده...

ما از معدود تیم‌هایی هستیم که توانسته در «نوکمپ» با بارسا برابری کند، البته در این بازی هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

*به نظر می‌رسد تورس هم دارد به بهترین سطح فوتبالش نزدیک می‌شود...

در صورتش می‌بینم که دارد لذت می‌برد. او این توانایی را دارد که نشان دهد که با بقیه فرق دارد.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 213 تاريخ : سه شنبه 29 فروردين 1391 ساعت: 22:56

اعضای خانواده و دوستان نزدیک مسی، نه این را تائید می کنند و نه تکذیب

Leo Messi celebrando con el FC Barcelona

طبق گزارش منتشره در روزنامه مارکا، این شایعه دهان به دهان می چرخد. خیلی ها معتقدند که آنتونیا، نامزد لیونل مسی باردار است

این خبری است که این روزها در رسانه های ورزشی بازتاب زیادی داشته. و با شادیهای گل عجیب و غریب مسی در هفته های اخیر، قوت بیشتری یافته است

اعضای خانواده مسی و دوستان و آشنایان نزدیک او، نه این خبر را تکذیب میکنند و نه تائید! و همین سکوت ممکن است به معنای تائید باشد.اما شاید هنوز زمان مناسبی برای اعلام این خبر فرانرسیده است

البته خیلی از نزدیکان مسی این احتمال را رد نمی کنند که ژستهای عجیب مسی بعد از گلزنی، به عنای تائید این خبر باشد؛ و معتقدند که شاید مسی بخواهد به شیوه ای فوتبالی این خبر را ابراز کند؛ آن هم با شناختی که از مسی و خجالتی بودن او وجود دارد،کمتر کسی توقع دارد که مسی این خبر را برزبان بیاورد . از همین رو در صورتی که این خبر صحت داشته باشد، انتظار می رود که اگر مسی در یکی از بازیهای مهم پیش روی تیمش (مقابل چلسی و رئال) به گل برسد، این خبر را در یک بازی مهم و رسمی اعلام کند. مراقب شادی های بعد از گل مسی باشید.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 242 تاريخ : چهارشنبه 30 فروردين 1391 ساعت: 8:10